مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1402 ساعت 09:152023-11-28سياسي

«دیلمان»تنها یک ناوشکن نیست هویتِ جوان ایرانی است


ناوشکن «دیلمان» که به ناوگان شمال نیروی دریایی راهبردی ارتش ملحق شده به دست جوانانی ساخته شده که دشمن اُمیدِ ناامیدیِ آنان را داشت ولی آن ها امید دشمن را با ایمان، - خبرگزاری فارس-فاطمه احمدی: می گویند که دِی به معنای دادار و آفریننده است و لَم به معنای رحمت و بخشایش.

ترکیب این دو، رحمت و بخشایش دادار و آفریننده می شود، که شاید به جهت وسعت نعمت در سواحل جنوبی دریای خزر این نام را بر این سرزمینِ بخشنده و بهشتی گذاشته باشند.

سرزمین دیلمیان زادگاه دانشمندان اسلامی چون سلار دیلمی و زادگاه عارفانی چون میرزای جنگلی، بهجت فومنی و در رأس آنان اسلم دیلمی بوده است.

اسلمی که از فرسنگ ها دورتر از سرزمین نینوا، معنای ولایت را فهمیده و بی تابِ امامش بود و برای سر دادن در آستان حسین ابن علی (ع) تنها شهید ایرانیِ واقعه کربلا شد.

حالا امروز در حوالی دیارِ میرزا و اسلم، جایی که میرزا یونس استادسرایی یا همان میرزا کوچک معروف خودمان، مردانی را از گیل و دیلم با خود همراه کرده بود تا در برابر ایادی بیگانه قد علم کرده و دست اجنبی را از دیار دیلمیان کوتاه کند، عده ای جوان دیلمی با روحیه ای میرزا مانند، چشم دشمن را در آب های مقدس جمهوری اسلامی کور کردند! آن هم با نامِ دیلمان ! دیلمانی که امروز فقط یک نام نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«دیلمان»تنها یک ناوشکن نیست هویتِ جوان ایرانی است

«دیلمان»تنها یک ناوشکن نیست هویتِ جوان ایرانی است