مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1402 ساعت 16:502023-12-16بين الملل

تحولات تاریخی تا چه میزان در سکوت کشورهای عربی موثر بوده است؟


رییس پژوهشکده مطالعات منطقه ­ای جامعه المصطفی گفت: کشورهای عربی در جنگ 1973 فهمیدند که در جنگ با اسراییل تنها با این رژیم رو به رو نیستند بلکه آمریکا به عنوان حامی تمام عیار اسراییل در مقابل آن ها قرار می گیرد.

- ایسنا/قم رییس پژوهشکده مطالعات منطقه ­ای جامعه المصطفی گفت: کشورهای عربی در جنگ 1973 فهمیدند که در جنگ با اسراییل تنها با این رژیم رو به رو نیستند بلکه آمریکا به عنوان حامی تمام عیار اسراییل در مقابل آن ها قرار می گیرد.

براین اساس، کشورهایی مانند مصر و اردن که اجزایی از سرزمین خود را در جنگ 1967 از دست داده بودند، با تغییر جهت گیری خود در قبال رژیم صهیونیستی و برای بازگرداندن تمامیت ارضی خود وارد روند عادی سازی روابط با اسراییل شدند؛ بنابراین بدون توجه به این زمینه تاریخی نمی توان موضع گیری کشورهای عربی در قبال مسائل امروز فلسطین را مورد ارزیابی قرار داد.

دکتر علیرضا مقدم در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: بعد از ماجرای 7 اکتبر یا 15 مهر که با نوعی غافلگیری برای رژیم صهیونیستی همراه بود، سه دسته واکنش در بین کشورهای مسلمان و به صورت خاص در میان کشورهای عربی را می توان شناسایی کرد، دسته اول کشورهایی هستند که اساسا اسراییل را به رسمیت نمی شناسند و وارد عادی سازی روابط هم نشدند؛ کشورهایی مثل ایران، عراق، لبنان، اندونزی و مال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحولات تاریخی تا چه میزان در سکوت کشورهای عربی موثر بوده است؟

تحولات تاریخی تا چه میزان در سکوت کشورهای عربی موثر بوده است؟