مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 09:552023-12-11پزشكي

نخستین دستگاه عکس برداری شبکیه چشم نوزادان به گلستان رسید


نخستین دستگاه عکس برداری شبکیه چشم نوزادان، برای استقرار در مرکز آموزشی درمانی طالقانی گرگان خریداری و وارد گلستان شد.

- به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، صبح امروز سعید گلفیروزی رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان درگفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بیماری رتینوپاتی نوزادان نارس (ROP)، یکی از شایع ترین بیماری هاست؛ حدود 10 درصد نوزادان در سطح جهان نارس به دنیا می آیند که احتمال شیوع مشکلات شبکیه در اثر عدم تکامل عروق و اعصاب شبکیه چشم در این نوزادان بیش از 60 درصد است.

گلفیروزی افزود : با کمک دستگاه عکس برداری شبکیه چشم نوزادان (RetCam) همه نواحی شبکیه چشم نوزادان مشاهده و در صورت نیاز، کارهای تشخیصی از طریق همین دستگاه انجام می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه برای تشخیص به هنگام و درمان به موقع باید 28روز پس از تولد با استفاده از این دستگاه کارهای تشخیص و درمان انجام شود گفت: هزینه خرید این دستگاه سی و سه میلیارد ریال بوده و در مرکز آموزشی درمانی طالقانی گرگان مستقر خواهد شد.

وی همچنین از تاثیر و نقش این دستگاه در تشخیص رتینوپاتی نوزادان نارس گفت و افزود : بهره برداری از این دستگاه علاوه بر اینکه نقش بسیار مؤثری در تشخیص و درمان به موقع رتینوپاتی نوزادان نارس دارد، ارائه خدمات به بیماران را در سطح استان امکان پذیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین دستگاه عکس برداری شبکیه چشم نوزادان به گلستان رسید

نخستین دستگاه عکس برداری شبکیه چشم نوزادان به گلستان رسید