مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 15:002023-12-19سياسي

سونامی سالمندی دهه شصتی ها


توجه به نیاز سالمندان امروز، در واقع توجه به یک نیاز بزرگتر جامعه است؛ آماده کردن بستر برای ورود موجی که امروز با تعریف جامعه، جوان محسوب می شوند؛ - توجه به نیاز سالمندان امروز، در واقع توجه به یک نیاز بزرگتر جامعه است؛ آماده کردن بستر برای ورود موجی که امروز با تعریف جامعه، جوان محسوب می شوند؛ دهه شصتی هایی که یک زمان مدرسه ها و دانشگاه ها را پر کردند، ازدواج کردند، بچه دار شدند و الان به سمت سالمندی می روند.

اما آیا زیرساخت های جامعه آماده پذیرش این سونامی بزرگ هست؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آزاده ترابی کارشناس حوزه سالمندی و مدیر رادیو ریشه (رادیوی تخصصی سالمندان) در مطلبی در رویداد24، به بحران سالمندی جوانان در ایران پرداخته و نشان داده وضعیت برای دوران سالمندی دهه شصتی ها تا چه اندازه بحرانی است؛ وضعیتی که هیچ چیز در آن مهیا نیست و اطمینانی هم برای آن وجود ندارد.

متن این یادداشت را در ادامه بخوانید: در یکی از سفرهایم، در فرودگاه متوجه شدم آنچه برای ما آدم ها فراهم شده در واقع همگانی نیست و برای کسانی است با پیش فرض جوان بودن و سالم بودن! امکانات مان برای افرادی بین 15 تا تقریبا 55 سال است و انگار بستر اجتماع برای همگان تدارک دیده نشده است! تصویری که به ذهنم می آید، تصویر یک کوه است که بالای آن یک عالمه برف بوده که الان آب شده است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سونامی سالمندی دهه شصتی ها

سونامی سالمندی دهه شصتی ها