مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1402 ساعت 21:352023-11-28پزشكي

کمتر از 8 درصد پسماندهای کشور بازیافت می شوند


استاد دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 92 درصد پسماندها دفع و کمتر از هشت درصد بازیافت می شوند، - ایسنا/خوزستان استاد دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 92 درصد پسماندها دفع و کمتر از هشت درصد بازیافت می شوند، گفت: کمتر از 25 درصد پسماندهایی که دفع می شوند، به صورت بهداشتی دفع می شوند که این شرایط می تواند موجب انتشار بیماری ها شود.

دکتر افشین تک دستان در نشست تخصصی بررسی آلایندگی ها در خوزستان با تاکید بر شناخت مسئولیت های اجتماعی که امروز (7 آذرماه) در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، با اشاره به انواع آلاینده ها اظهار کرد: خوزستان یکی از استان های صنعتی و بسیار مهم است که 25 درصد صنایع در این استان مستقر هستند.

از سوی دیگر دارای کشاورزی زیاد و بزرگترین رودخانه دارای سابقه کشتیرانی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: یکی از معضلات مهم در خصوص آلاینده ها، مربوط به پسماندها است که از منابع شهری، صنعتی و جاهای مختلف تولید می شوند.

سرانه تولید پسماند شهری در ایران 700 گرم تا یک کیلوگرم به ازای هر شهروند است که این رقم در اهواز 900 گرم و در روستاها چیزی حدود 300 تا 500 گرم است بنابراین میزان زباله های شهری بسیار زیاد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمتر از 8 درصد پسماندهای کشور بازیافت می شوند

کمتر از 8 درصد پسماندهای کشور بازیافت می شوند