مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 04:402023-10-25بين الملل

گفتگوی تلفنی وزیر خارجه آمریکا با نخست وزیر عراق


گفتگوی تلفنی وزیر خارجه آمریکا با نخست وزیر عراق - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا بامداد چهارشنبه از گفتگوی تلفنی با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق درباره وضعیت منطقه غرب آسیا و تحولات فلسطین اشغالی خبر داد.

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای در این باره گفت: بلینکن از محکوم کردن حملات و تهدیدهای اخیر علیه کارکنان آمریکایی و ائتلاف در عراق توسط دولت بغداد استقبال کرد .

در این بیانیه آمده است: بلینکن از السودانی خواست تا افراد پشت حملات به پایگاه های آمریکایی را تحت تعقیب قرار دهد و به تعهدات عراق برای حفظ امنیت در این تاسیسات عمل کند .

سازمان تروریستی سنتکام بامداد چهارشنبه تایید کرد که در حملات پهپادی به پایگاه آمریکا در سوریه 20 نظامی و در حملات مشابه به پایگاه این کشور در عراق 4 نظامی مجروح شدند.

(جزییات بیشتر ) بر این اساس، وزیر خارجه آمریکا و نخست وزیر عراق درباره حملات رژیم موقت صهیونیستی به نوار غزه صحبت کرده و دو طرف متعهد شدند که برای تضمین ثبات منطقه با یکدیگر همکاری کنند.

طبق این بیانیه، دو طرف درباره وضعیت انسانی در نوار غزه و تعهد پایدار به هماهنگی با شرکای منطقه ای برای اطمینان یافتن از دسترسی پایدار و ایمن به غذا، آب، مراقبت های پزشکی و سایر کمک های مور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفتگوی تلفنی وزیر خارجه آمریکا با نخست وزیر عراق

گفتگوی تلفنی وزیر خارجه آمریکا با نخست وزیر عراق