مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آبان 1402 ساعت 13:452023-11-16اقتصادي

بسته توسعه ای مسؤولان برای پنبه «مله»


امروز جشنواره ملی پنبه «مله » در خاستگاه آن خوسف برگزار شد و مسؤولان هر کدام با بسته توسعه ای برای این نوع خاص پنبه به این جشنواره آمدند.

- خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ خراسان جنوبی خاستگاه تولید پنبه مله کشور است و قطب این پنبه خاص نیز شهرستان خوسف است که به واسطه خشکسالی ها و نبود مشتری پنبه مله منقرض شد اما کار احیای مله بافی از سال 96 با یک گروه متشکل از میراث فرهنگی خوسف، 4 نفر از هنرمندان، مرکز تحقیقات جهادکشاورزی، جهادکشاورزی خوسف و کشاورزان آغاز شد.

بعد از کشت موفقیت آمیز یک هکتار نشا گلخانه ای مله و به ثمر رسیدن آن پرونده ثبت شهر ملی مله بافی توسط میراث فرهنگی خوسف در سال 97 تهیه و برای ثبت ملی به تهران ارسال شد که در مرداد 98 به ثبت رسید.

  همچنین هنر نخ ریسی و فن کشاورزی پرونده آن در سال 96 تهیه و در سال 97 در میراث معنوی ثبت شد.

  محصول مله باید پویا شود امروز به مناسبت هفته فرهنگی خوسف اولین جشنواره مله بافی این شهرستان برگزار شد که جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در این جشنوار اظهار کرد: صنایع دستی نشان دهنده فرهنگ و تمدن هر منطقه است.

وی با بیان اینکه هر هنری از صنایع دستی که خلق می شود، توسط دست و حتی ابزار ساده خلق شده است، افزود: صنایع دستی نشان دهنده فرهنگ و تمدن هر منطقه است که در هر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بسته توسعه ای مسؤولان برای پنبه «مله»

بسته توسعه ای مسؤولان برای پنبه «مله»