مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 11:452023-11-06بين الملل

دیپلمات هندی: ایران هژمون جدید منطقه غرب آسیاست


یوگش گوپتا ایران را هژمون جدید منطقه غرب آسیا می داند که هیچ قدرت جهانی حتی آمریکا در نهایت چاره ای جز تعامل و همکاری با آن را ندارد.

- یوگش گوپتا ایران را هژمون جدید منطقه غرب آسیا می داند که هیچ قدرت جهانی حتی آمریکا در نهایت چاره ای جز تعامل و همکاری با آن را ندارد.

یوگش گوپتا دیپلمات سابق هندی (سفیر سابق هند در دانمارک) و استاد روابط بین الملل دانشگاه دهلی نو، ایران را هژمون جدید منطقه غرب آسیا می داند که هیچ قدرت جهانی حتی آمریکا در نهایت چاره ای جز تعامل و همکاری با آن را ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران، این دپپلمات ارشد هندی با نگارش مقاله ای در نشریه تریبون نوشت: جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا که در پایان سپتامبر در اندیشکده شورای آتلانتیک در ایالات متحده سخنرانی می کرد، دستاوردهای دولت جو بایدن در غرب آسیا را فهرست کرد: آتش بس در یمن برقرار بود، حملات شبه نظامیان طرفدار ایران علیه نیروهای آمریکایی در منطقه متوقف شده بود، حضور آمریکا در عراق تثبیت شده بود و غرب آسیا در مقایسه با هر زمان دیگری در دو دهه گذشته، آرام تر از همیشه به نظر می رسید.

اما حملات غافلگیرانه 7 اکتبر حماس به اسراییل کمتر از یک ماه پس از این سخنرانی، نشان داد که دولت بایدن و دولت نتانیاهو تا چه اندازه از درک واقعیت میدانی منطقه فاصله دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیپلمات هندی: ایران هژمون جدید منطقه غرب آسیاست

دیپلمات هندی: ایران هژمون جدید منطقه غرب آسیاست