مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 08:452023-11-13فرهنگي

«مریم جهانگیری ارومیه ای» اولین شاعر ضد صهیونیست ایرانی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، به گواه پژوهشگران حوزه تاریخ ادبیات معاصر ایران و هچمنین با بررسی آثار ادبی به جا مانده، می توان مرحوم خانم مریم جهانگیری ارومیه ای را از شاعران پیشگام ضد اسراییل و ضد صهیونیست و مدافع فلسطین و قدس شریف، در ایران و شهر ارومیه معرفی کرد.

به همین منظور سراغ آقای مصطفی قلیزاده علیار شاعر، نویسنده، برنده جایزه بین المللی شهریار و مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری آذربایجان غربی رفته ایم تا در این زمینه گفت وگویی با ایشان داشته باشیم.

  فارس: به عنوان نخستین سوال جهت آشنایی بیشتر، بفرمایید شاعره فقید ارومیه ای مرحومه مریم جهانگیری در چه سالی و در چه خانواده ای به دنیا آمدند؟ مصطفی قلیزاده علیار: بسم الله الرحمن الرحیم، شاعر معاصر ایران از خطه ادب پرور و شاعرخیز آذربایجان، شادروان مریم جهانگیری فرزند ادیب دانشور مرحوم حسین خان بیگلر بیگی افشار،  107 سال پیش در شهر فرهنگی تاریخی ارومیه و در خانواده ای فرهنگ دوست، ادب شناس، علمی و مسلمان از خاندانهای اجتماعی و بانفوذ و مردمی و متمکن دوره قاجار به دنیا آمد و پدر فرزانه اش نام مریم را به احترام یکی از بانوان بزرگ خاندان بیگلربیگی بر او برگزید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«مریم جهانگیری ارومیه ای» اولین شاعر ضد صهیونیست ایرانی

«مریم جهانگیری ارومیه ای» اولین شاعر ضد صهیونیست ایرانی