مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 15:302023-11-20اقتصادي

آغاز برداشت ازگیل از 560 هکتار از باغات گیلان


مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان، از برداشت ازگیل از 563 هکتار از باغ های استان گیلان خبر داد و گفت: تالش، سیاهکل، آستارا، رضوانشهر و صومعه سرا عمده شهرستان های تولیدکننده ازگیل در استان هستند.

- ایسنا/گیلان مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان، از برداشت ازگیل از 563 هکتار از باغ های استان گیلان خبر داد و گفت: تالش، سیاهکل، آستارا، رضوانشهر و صومعه سرا عمده شهرستان های تولیدکننده ازگیل در استان هستند.

منوچهر پارسافر در گفت وگو با ایسنا، از برداشت ازگیل از 563 هکتار از باغ های استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: این میوه پای ثابت میهمانی های شب یلدای گیلانیان است.

وی افزود: 2560 باغدار گیلانی تا اوایل زمستان ازگیل برداشت می کنند و پیش بینی می شود 4230 تن ازگیل به ارزش 719 میلیارد ریال برداشت کنند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه تالش، سیاهکل، آستارا، رضوانشهر و صومعه سرا عمده شهرستان های تولیدکننده ازگیل در استان هستند، گفت: محصولات برداشت شده علاوه بر عرضه در بازارهای گیلان به استان های همجوار فرستاده می شود.

پارسافر تصریح کرد: این میوه پاییزی با طبعی خنک و خشک سرشار از پتاسیم، منیزیم، منگنز، روی و آهن است و به کاهش فشار خون، درمان سنگ کلیه و مشکلات گوارشی کمک می کند و سبب کاهش ریسک ابتلا به بیماری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت ازگیل از 560 هکتار از باغات گیلان

آغاز برداشت ازگیل از 560 هکتار از باغات گیلان