مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 09:552023-10-23پزشكي

علائم اولیه کمبود منیزیم در بدن


منیزیم یک ماده معدنی است که برای تنظیم ریتم قلب، عملکردهای عضلانی، عصبی و مغزی و سطح انرژی بدن ضروری است و وقتی بدن منیزیم کافی دریافت نکند یا جذب این ماده در بدن کم و دفع آن زیاد باشد با کمبود منیزیم مواجه می شویم.

- منیزیم یک ماده معدنی است که برای تنظیم ریتم قلب، عملکردهای عضلانی، عصبی و مغزی و سطح انرژی بدن ضروری است و وقتی بدن منیزیم کافی دریافت نکند یا جذب این ماده در بدن کم و دفع آن زیاد باشد با کمبود منیزیم مواجه می شویم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، افراد مبتلا به برخی بیماری هایی مانند دیابت، اختلالات گوارشی، اختلال مصرف الکل و همچنین افراد مسن در معرض خطر کمبود منیزیم هستند.

سایت تخصصی وری ول هلث در مطلبی در این باره آورده است: علائم اولیه کمبود منیزیم در بدن عبارتند از خستگی، ضعف عضلانی، کم اشتهایی، حالت تهوع، بی خوابی و ضربان قلب غیرطبیعی.

ترکیب مهم منیزیم، پتاسیم، ویتامین دی و کلسیم منیزیم، پتاسیم، ویتامین دی و کلسیم ارتباط پیچیده ای با هم دارند و بدن برای عملکرد صحیح به سطوح ثابتی از هر کدام نیاز دارد.

منیزیم به تنظیم پتاسیم و همچنین تبدیل ویتامین دی به شکل قابل استفاده آن کمک می کند و ویتامین دی در جذب منیزیم از غذا موثر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علائم اولیه کمبود منیزیم در بدن

علائم اولیه کمبود منیزیم در بدن