مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آبان 1402 ساعت 09:002023-11-08اقتصادي

چه بذری بکاریم؟


نایب رییس انجمن بذر ایران توصیه هایی به کشاورزان برای انتخاب بذر مناسب داشت و از آنها خواست کشت بذور خود مصرفی را کنار بگذارند.

- ایسنا/کرمانشاه نایب رییس انجمن بذر ایران توصیه هایی به کشاورزان برای انتخاب بذر مناسب داشت و از آنها خواست کشت بذور خود مصرفی را کنار بگذارند.

دانیال کهریزی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه استفاده از بذر نامرغوب سبب کاهش عملکرد مزارع می شود، گفت: افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی وابستگی زیادی به بذر کاشته شده دارد.

کهریزی با بیان اینکه کشاورزان باید بذری را برای کشت انتخاب کنند که خالص بوده و فاقد علف‏‎های هرز باشد، گفت: استفاده از بذرهای مرغوب و اصلاح شده به دلیل اینکه دارای خلوص ژنتیکی، فیزیکی و قدرت جوانه زنی بالایی هستند، به کشاورزان توصیه می شود.

نائب رییس انجمن بذر ایران با بیان اینکه بذر خوب باید کاملاً سالم بوده و شکستگی نداشته باشد، گفت: بذور خوب بذوری هستند که رطوبت داخلی آنها در حد مطلوب بوده و در شرایط مناسب محیطی نگهداری شده باشند.

وی با بیان اینکه درشتی بذر یکی از عوامل مرغوبیت بذر است، ادامه داد: بذرهای درشت اغلب دارای قوه نامیه(درصد بذرهایی که جوانه زده و سبز می شوند) بالا بوده و کشت آنها به کشاورزان توصیه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه بذری بکاریم؟

چه بذری بکاریم؟