مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 08:302023-11-12فناوري

سندرومی آزاردهنده در انتظار استفاده کنندگان بیش از حد از موبایل و کامپیوتر


یک متخصص و جراح چشم به سندروم موبایل که روز به روز در بین کاربران در حال افزایش استْ اشاره کرد و گفت: استفاده بیش از حد تلفن همراه و کامپیوتر خشکی چشم را به همراه دارد که باعث می شود افراد به نور طبیعی حساس شده و در تاریکی احساس راحتی کنند.

- ایسنا/آذربایجان شرقی یک متخصص و جراح چشم به سندروم موبایل که روز به روز در بین کاربران در حال افزایش استْ اشاره کرد و گفت: استفاده بیش از حد تلفن همراه و کامپیوتر خشکی چشم را به همراه دارد که باعث می شود افراد به نور طبیعی حساس شده و در تاریکی احساس راحتی کنند.

دکتر بهنام غفارزاده در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه خشکی چشم باعث حساس شدن، قرمزی و تحریک چشم می شود که با درمان رفع خواهد شد، افزود: بهترین راه این است که کودکان از موبایل استفاده نکنند، کودکان زیر پنج سال روزانه کمتر از یک ساعت می توانند با رعایت فاصله مناسب، از کامپیوتر استفاده کنند.

وی در خصوص تنبلی چشم اظهار کرد: تنبلی چشم در کودکان بالای 10 سال قابل درمان نیست و حتی با عینک هم دید کامل را به دست نیاورده و تا آخر عمر با تنبلی چشم به سر می برند.

غفارزاده گفت: در کودکان ویزیت تنبلی چشم حتما قرار نیست در سنین سه تا شش سالگی باشد، بلکه باید نوزاد از همان ابتدا ویزیت اولیه چشم داشته باشد و هر سال هم به صورت مستمر معاینه چشم ادامه پید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سندرومی آزاردهنده در انتظار استفاده کنندگان بیش از حد از موبایل و کامپیوتر

سندرومی آزاردهنده در انتظار استفاده کنندگان بیش از حد از موبایل و کامپیوتر