مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آبان 1402 ساعت 20:502023-11-02سياسي

واکنش میراث فرهنگی به حمله موریانه ها به چهل ستون


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: سوراخ های ایجاد شده روی ستون های چهلستون ناشی از وجود موریانه نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، حمیدرضا محققیان، با اشاره به تصاویر منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر تخریب برخی از ستون های کاخ چهل ستون اصفهان توسط موریانه، اظهار داشت: سوراخ هایی که روی ستون های چهلستون موجود است صرفاً مربوط به زمان حال نیست و از بدو زمانی که چهلستون ساخته شده ستون ها مورد حمله آفات قرار گرفتند.

وی ادامه داد: داخل ستون های چهلستون کلاف فلزی کار شده است و استحکام این ستون ها خیلی زیاد بوده و امکان فرو ریختن وجود ندارد و چیزی که در رسانه ها منتشرشده پوسته چوبی بر روی این ستون هاست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان افزود: موریانه برای ساخت لانه یک مسیر مشخصی دارد، به اصطلاح یک کانال های گلی ایجاد می کند و بیشتر هم مربوط به اجزای چوبی که به دیوار و اجزای ساختمان اتصال دارند می شود و درنتیجه به اجزایی مثل ستون ها در شرایط بسیار نادر حمله می کنند.

وی با بیان اینکه سوراخ ها ناشی از وجود موریانه نیست، تصریح کرد: این سوراخ ها ناشی از آفت سوسک چوب است و مربوط به اکنون هم نیست و این سوسک ها چوب را به عنوان مواد غذایی مصرف می کنند و یک ایرادی که این سوسک چوب دارد مثل مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش میراث فرهنگی به حمله موریانه ها به چهل ستون

واکنش میراث فرهنگی به حمله موریانه ها به چهل ستون