مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 08:502023-10-28اجتماعي

تشدید پایش های زیست محیطی زیستگاه های پرندگان مهاجر


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: پایش های زیست محیطی زیستگاه های پرندگان مهاجر تشدید می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی صبح امروز در گفت وگو با خبرنگاران گفت : همزمان با شروع فصل سرما و ورود پرندگان مهاجر، پایش تالاب ها و زیستگاه های پرندگان مهاجر به منظور اقدام های پیشگیرانه و مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در حال انجام است .

   یوسف یوسفی افزود:  گشت و پایش های مستمر در تالاب میقان اراک و سایر زیستگاههای پرندگان مهاجر در استان  به منظور پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با آغاز فصل مهاجرت پرندگان آغاز میشود و تاکنون مورد خاصی از این بیماری مشاهده نشده است.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این بازدیدها و گشت های ، مراقبت و پایش این بیماری در سطح حیات وحش و پرندگان آبزی، کنارآبزی و مهاجر است که در شناسایی به موقع کانون های بیماری در حیات وحش نقش موثری دارد.

یوسفی با بیان اینکه  این زیستگاه مهم پرندگان مهاجران در فصل های پاییز و زمستان از 53 گونه پرنده مهاجر میزبانی می کند، گفت: تالاب میقان اراک در زمستان سالهای 1395و1399 و 1400 با شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان روبرو بوده است و هر ساله سعی می شود پیش از وقوع بیماری و با در نظر گرفتن احتمالات آمادگی لازم را برای مواج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشدید پایش های زیست محیطی زیستگاه های پرندگان مهاجر

تشدید پایش های زیست محیطی زیستگاه های پرندگان مهاجر