مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آبان 1402 ساعت 05:202023-11-02بين الملل

بایدن بسته کمکی به تل آویو را وتو می کند


کاخ سفید هشدار داده است که رییس جمهور آمریکا لایحه اختصاصی جهت کمک به رژیم صهیونیستی را رد می کند مگر اینکه لایحه مذکور کمک به اوکراین را نیز شامل شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، کاخ سفید اعلام کرده است که جو بایدن رییس جمهور آمریکا لایحه مربوط به بسته کمک مالی پیشنهادی از سوی جمهوری خواهان برای رژیم صهیونیستی را اگر دربرگیرنده میلیارد ها دلار کمک مالی به اوکراین نباشد، رد خواهد کرد.

دفتر مدیریت و بودجه دولت آمریکا بیانیه ای را در رابطه با پیشنهاد جمهوری خواهان منتشر کرده و تاکید کرده است، اگرچه  پیشنهاد مذکور حاکی از مداخله منافع و رویکردهای حزبی در حمایت از اسراییل است اما نسبت به تخصیص منابع مالی مورد نیاز به اوکراین در جنگ با روسیه بی اعتناست.

بیانیه مذکور اضافه می کند که کنگره آمریکا همواره سعی داشته تا به صورت منسجم و در قالب همکاری دو حزب اصلی آمریکا اقدام به تامین کمک های مالی برای اسراییل کند با این حال لایحه جدید، می تواند تا حد زیادی این رویکرد را با خطر مواجه سازد.

موضوعی که می تواند تبعات و پیامدهای منفی جهانی را به همراه داشته باشد و توجه آمریکا از دیگر مسائل مهم بین المللی نظیر جنگ اوکراین را منحرف سازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدن بسته کمکی به تل آویو را وتو می کند

بایدن بسته کمکی به تل آویو را وتو می کند