مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 14:452023-11-20دانش

خسروپناه: شرط اصلی تحقق مرجعیت علمی، مراجعه حداکثری دانشمندان به منابع علمی ماست


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش مرجعیت علمی تاکید کرد: تحقق مرجعیت علمی علاوه بر رسیدن به قله ها، مرزهای دانش، توانمندی در رفع نیاز بشر به مراجعه حداکثری دانشمندان نیاز دارد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، در افتتاحیه نخستین همایش ملی مرجعیت علمی که امروز (دوشنبه) در محل کتابخانه ملی برگزار شد، اظهار کرد: علم و فناوری مهم ترین رکن پیشرفت جامعه بشری است و از آنجایی که علم و فناوری به سرعت در حال تغییر و تحول است؛ بنابراین باید سرعت خودمان را بیش از پیش کنیم تا بتوانیم عقب ماندگی این چند دهه را جبران کنیم.

حجت الاسلام خسروپناه ادامه داد: مقام معظم رهبری سیاست های کلی علم و فناوری را ابلاغ کرده اند ، منظومه و مجموعه سخنان رهبری در باب حکمرانی علمی شاید 2 تا 3 کتاب باشد .

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با توجه به اینکه 13 سال از تدوین و تصویب سند نقشه جامع علمی کشور گذشته است؛ بنابراین هم اکنون نیازمند بازنویسی و تکمیل آن هستیم .

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری نخستین بار در 1385 موضوع مرجعیت علمی را مطرح کردند و فرمودند که ایران باید در یک افق 50 ساله  ایران باید به مرجعیت علمی دست یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسروپناه: شرط اصلی تحقق مرجعیت علمی، مراجعه حداکثری دانشمندان به منابع علمی ماست

خسروپناه: شرط اصلی تحقق مرجعیت علمی، مراجعه حداکثری دانشمندان به منابع علمی ماست