مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 19:552023-10-28اقتصادي

کشت بیش از 2000 هکتار زیره سبز در خراسان شمالی طی سال زراعی جاری


مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از کشت دو هزار و 500 هکتار زیره سبز در سال زراعی جاری در استان خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از کشت دو هزار و 500 هکتار زیره سبز در سال زراعی جاری در استان خبر داد.

صفدر صفدری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: زیره سبز یکی از گیاهات دارویی است که قرار است در قالب طرح جهش تولید در دیم زارها در این استان کشت شود.

وی اظهار کرد: خراسان شمالی رتبه چهار کشوری را در تولید زیره سبز دارد و از سوی دیگر این گیاه رتبه دوم سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان را به خود اختصاص داده است.

به گفته صفدری، در سال زراعی گذشته 840 تن زیره سبز از مزارع استان برداشت شده است و این محصول در اراضی دیم استان کشت می شود.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای این طرح، سهم خراسان شمالی در کشت گیاهان دارویی چهار هزار هکتار است، تصریح کرد: در سطح دو هزار و 500 هکتار از این مساحت زیره کشت خواهد شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: در اجرای برنامه جهش تولید در دیم زارها نیز برنامه ریزی شده تا کشت گیاهان دارویی صورت گیرد که در سال گذشته یک هزار و 584 هکتار و برای امسال چهار هزار هکتار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت بیش از 2000 هکتار زیره سبز در خراسان شمالی طی سال زراعی جاری

کشت بیش از 2000 هکتار زیره سبز در خراسان شمالی طی سال زراعی جاری