مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آبان 1402 ساعت 07:552023-10-29اقتصادي

پیشرفت 73 درصدی شبکه آبیاری و زهکشی زرینه رود تا آخر مهرماه سالجاری


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: شبکه آبیاری و زهکشی زرینه رود تا آخر مهرماه سالجاری 73 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

- ایسنا/آذربایجان غربی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: شبکه آبیاری و زهکشی زرینه رود تا آخر مهرماه سالجاری 73 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مجید رستگاری در گفت وگو با ایسنا افزود: در حال حاضر شبکه آبیاری و زهکشی بالغ بر 3100 هکتار از دشت زرینه رود در دست اجراست.

وی با اشاره به اینکه مطالعات اولیه طرح شبکه آبیاری و زهکشی زرینه رود در سال 1342 انجام شده است، اظهار کرد: این مطالعات با هدف عمران و آبادانی دشت زرینه رود و بهره وری بیشتر از منابع آبی میاندواب انجام شده و در همین راستا عملیات اجرایی احداث سد مخزنی شهید کاظمی بوکان، سد انحرافی نوروزلو، احداث کانال های اصلی و قسمتی از کانال های درجه دو منطقه آغاز شده است.

رستگاری گفت: در سال 1352 مطالعات تکمیلی آن جهت طراحی شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی دشت زرینه بصورت تلفیقی از طرحی مدرن و نیمه مدرن انجام شده است.

وی، رودخانه های زرینه و سیمینه را از عمده ترین منابع آبهای سطحی دشت میاندوآب بصورت سنتی خواند و افزود: رودخانه زرینه رود و سیمینه رود پس از مشروب ساختن اراضی دشت میاندواب به دریاچه ارومیه می ریزد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشرفت 73 درصدی شبکه آبیاری و زهکشی زرینه رود تا آخر مهرماه سالجاری

پیشرفت 73 درصدی شبکه آبیاری و زهکشی زرینه رود تا آخر مهرماه سالجاری