مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 09:302023-11-14پزشكي

«شلغم» پنی سیلین دارد؟


متخصص تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه شلغم نوعی سبزی ریشه ای است که به طور سنتی برای درمان سرماخوردگی استفاده می شود، - درباره علت تاثیر شلغم در سرماخوردگی ها توضیح داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر غزاله اسلامیان درباره کپک روی نان و یا سایر مواد غذایی مواردی را مطرح کرد و گفت: کپک ها قارچ های میکروسکوپی هستند که بعد از تشکیل کلونی روی مواد غذایی و تولید اسپورهای رنگی قابل دیدن می شوند، هیچ پژوهشی تا به امروز دقیقا مشخص نکرده که چند گونه کپک وجود دارد ولی تعداد آنها بیش از 300 هزار گونه تخمین زده می شود.

او با اشاره به اینکه برخی از کپک ها ممکن است سمی تولید کنند که به آن مایکوتوکسین گفته می شود، ادامه داد: معروفترین مایکوتوکسین ها آفلاتوکسین ها هستند که عمدتا توسط aspergillus flavus تولید می شوند و البته سرطانزا هم هستند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی ، اضافه کرد: سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد تخمین زده که یک چهارم کل محصولات کشاورزی در دنیا آلوده به مایکوتوکسین ها هستند.

وی با اشاره به اینکه اسپور کپک ها مثل قاصدک در هوار شناورند و منتقل می شوند، توضیح داد: اگر غذای کپک زده را بو کنید در خوشبینانه ترین حالت دچار واکنش آلرژیک خواهید شد ولی در برخی موارد ممکن است اسپورها یا قارچ سیاه وارد بدنمان شود که منجر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«شلغم» پنی سیلین دارد؟

«شلغم» پنی سیلین دارد؟