مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 17:002023-11-18سياسي

5 کارکرد کتاب و کتابخوانی از نظر سخنگوی پلیس


معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا در یادداشتی به مناسبت هفته «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» نوشت: باید کتاب بخوانیم تا زندگی خویش را معنا بخشیم و از فروشدن در بیهودگی و پوچی و باری به هر جهت زیستن بپرهیزیم.

- معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا در یادداشتی به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار نوشت: باید کتاب بخوانیم تا زندگی خویش را معنا بخشیم و از فروشدن در بیهودگی و پوچی و باری به هر جهت زیستن بپرهیزیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متن یادداشت سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی فراجا به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار در ادامه آمده است: آنگونه که می دانیم گذشتگان ما نه جاهل بوده اند و و نه ابله، بلکه تنها سواد خواندن و نوشتن نداشته اند و ما اخلاف آنها چه خوشبختیم که قادر به خواندن بیش از 130 میلیون عنوان کتابی هستیم که پس از اختراع صنعت چاپ، در میانه قرن پانزدهم میلادی تاکنون، به مطبعه سپرده شده اند و در میلیاردها نسخه چاپ و چاپ مجدد شده اند.

بی تردید علاوه بر آنکه کتاب ها به تحول تمدن ها و فرهنگ های بشری منجر شده اند؛ انسان را نیز رشد داده اند؛ چنانچه عصب پژوه بزرگ معاصر آنتنیو داماسیو نشان داده است،کتاب ها مغز و ذهن یکایک ما انسان ها را نیز رشد داده و دنیای روانی مان را وسعت بخشیده اند و این بدان معناست که کتاب دارای کارکردها و سودمندی ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 کارکرد کتاب و کتابخوانی از نظر سخنگوی پلیس

5 کارکرد کتاب و کتابخوانی از نظر سخنگوی پلیس