مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آبان 1402 ساعت 17:252023-11-02اقتصادي

عبدالملکی: عملیات اجرایی مناطق آزاد تجاری بانه و مریوان هفته آینده آغاز می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، حجت الله عبدالملکی ظهر امروز در بازدید از مرز باشماق مریوان اظهار کرد: با استقرار منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان، ظرفیت برای سرمایه گذاری بیشتر می شود و شرکت هایی که مستقر هستند، از مزایای مناطق آزاد بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه استقرار مناطق آزاد بانه و مریوان و آغاز به کار آن، توسعه زیرساخت های مرز باشماق را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: باید مناطق آزاد نمونه در بانه و مریوان در تراز ملی ایجاد شود و دستگاه های اجرایی در مرز به بهترین شیوه وظیفه خود را انجام دهند و آینده روشنی پیش روی مریوان و کل ایران باشد.

مناطق آزاد تجاری بانه و مریوان مربوط به اقتصاد ملی است عبدالمکی خاطرنشان کرد: مناطق آزاد تجاری بانه و مریوان مربوط به اقتصاد ملی بوده و متعلق به همه مردم ایران است و توجه مسؤولان در سطح ملی را می طلبد، همچنانکه رییس جمهور روی این منطقه حساسیت داشته و پیگیر مسائل آن است.

وی تصریح کرد: مرز باشماق یکی از مبادی اصلی اقتصای ایران و برای کشور بسیار راهبردی و مهم است، در سال بیش از 6 میلیارد دلار کالا از این مرز به صورت تزانزیت یا صادراتی و وارداتی مبادله می شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: عملیات اجرایی مناطق آزاد تجاری بانه و مریوان اول هفته آینده آغاز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عبدالملکی: عملیات اجرایی مناطق آزاد تجاری بانه و مریوان هفته آینده آغاز می شود

عبدالملکی: عملیات اجرایی مناطق آزاد تجاری بانه و مریوان هفته آینده آغاز می شود