مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 08:102023-11-13دانش

مهربانی دلیل نمی خواهد


مهربانی دلیل نمی خواهد بلکه به عنوان رسالت انسانی باید از خود بروز دهیم و کمک می کند در مهربان بودن که خیلی مطلوب و سطح بالای مهرورزی است.

- ایسنا/خراسان جنوبی عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند گفت: مهربانی دلیل نمی خواهد بلکه به عنوان رسالت انسانی باید از خود بروز دهیم و کمک می کند در مهربان بودن که خیلی مطلوب و سطح بالای مهرورزی است.

محمد اکبری بورنگ دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه بیرجند در گفت وگو با ایسنا، در خصوص رمز راز مهربانی گفت: جدا از ویژگی شخصیتی و تاثیراتی که ژنیتیک بر روی افراد می گذارد خلق خوی بعضی افراد ذاتا مهربان هستند و جدا از اینها نوع نگاه افراد به طبیعت به عنوان بخشی از جهان هستی می تواند به افراد کمک کند تا مهر بورزند و مهربان باشند، لذا مهربانی را نه فقط در انسان بلکه در گیاه و موجودات زنده نیز بوده که امروزه اهمیت پیدا کرده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه رابطه نزدیکی بین مهربانی بر سلامت روان است، اظهار کرد: وقتی مهربانی می کنیم یک حس درونی در فرد ایجاد شده که به بهداشت روانی کمک می کند، لذا افراد قبل اینکه به کسی مهربانی کنند به خود مهربانی کرده بعد به افراد، که این یعنی بهبود بهداشت روانی افراد و آنچه که ما تحت عنوان مهربانی می شناسیم می تواند به بهزیستی روان شناختی کمک کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهربانی دلیل نمی خواهد

مهربانی دلیل نمی خواهد