مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آبان 1402 ساعت 10:352023-11-08پزشكي

هاری، بیماری کشنده ای که باید بلافاصله درمان شود


بیماری هاری نوعی عفونت ویروسی دستگاه اعصاب مرکزی است که به طور معمول به واسطه گزش حیوان هار به انسان منتقل می شود که از نظر بهداشت عمومی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و اگر به موقع درمان نشود منجر به فوت فرد می شود.

- به گفته کارشناسان حیوانات خانگی شامل سگ ها، گربه ها و خرگوش ها، حیوانات اهلی همچون گاو، گوسفند و شتر و حیوانات وحشی مانند راسو، راکون و خفاش ها می توانند ویروس هاری را از طریق گزش و خراش به انسان منتقل کنند.

هاری توسط ویروسی ایجاد می شود که بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر گذاشته و در صورت بروز علائم بیماری در انسان، 100 درصد کشنده است اما در صورت انجام تمامی مراحل پیشگیری و درمان می توان از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد.

امیررضا توسلی، دامپزشک عمومی درمان هاری در دوره نهفتگی بیماری باید انجام شود یک دامپزشک عمومی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه هاری یکی از ترسناک ترین بیماری هایی است که جامعه ما به خود دیده، گفت: هاری بیماری مخصوص پستانداران است و ویروس عامل ایجاد کننده هاری در بافت عصبی پستاندارانی که درگیر این بیماری شدند پیدا می شود.

امیررضا توسلی افزود: بعد ازاینکه ویروس خود را به مغز رسانده و مغز را آلوده می کند وارد بزاق شده و از طریق گزش حیوان آلوده به حیوان یا انسان سالم منتقل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هاری، بیماری کشنده ای که باید بلافاصله درمان شود

هاری، بیماری کشنده ای که باید بلافاصله درمان شود