مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آبان 1402 ساعت 02:102023-11-06سياسي

هنر مقدس؛ تنها راهکار برون رفت از مشکلات


معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: تأثیر بالای هنر مقدس می توان به عنوان تنها راهکار برون رفت از مشکلات کشور دانست .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه علی شعبانی در آیین اختتامیه کارگاه ملی هنر راویان غزه ضمن تقدیر و تشکر از هنرمندانی که آثار فاخری را تولید کردند، اظهار کرد: آن چیزی که ما در اینجا دیدیم چیزی جز هنر مقدس نیست.

وی افزود: هنر مقدس موضوعی است که چند وقتی ذهن من را درگیر خود کرده دائم این سوال به ذهنم می آید که آیا هنر مقدس داریم؟ آیا هنر می شود مقدس شود؟ آیا در قرن حاضر ساحتی برای هنر مقدس وجود دارد؟ چه چیزی باعث شد  تجدد گرایی و مدرنیسمی که محصول مکاتب غربی بود، باعث تجدید نظر در تمام ساحت ها و حوزه ها گردد؟ معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه محوریت اصلی در مدرنیسم را خود انسان و عقل او بیان کرد و گفت: مدرنیسم فراطبیعت و متافیزیک را قبول نداشته و می گوید در مدرنیسم انسان هر آنچه را که درک می کند و در عقل او جای می گیرد اهمیت پیدا می کند و مسائل متافیزیک و فراطبیعی و هنر مقدس وجود ندارد.

وی ادامه داد: مدرنیسم مسئله تقدس را یا به گذشته مرتبط می کند یا به موضوعی که خارج از حوزه فیزیک و حوزه جسمانی است و قاعدتاً چیزی به اسم تقدس یا نباید وجود داشته باشد برخلاف آنچه که معتقدیم و می گوی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنر مقدس؛ تنها راهکار برون رفت از مشکلات

هنر مقدس؛ تنها راهکار برون رفت از مشکلات