مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آبان 1402 ساعت 18:552023-11-16فرهنگي

رونمایی از کتاب متل و متلک هایی از فارس در شیراز


در دومین روز از هفته کتاب، از کتاب متل و متلک هایی از فارس که به کوشش ابوالقاسم فقیری، هفتمین مفاخر استان فارس به زیر چاپ رفته است، رونمایی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، غلامرضا خوش اقبال، معاون امور فرهنگی ارشاد فارس در این رویداد گفت: امسال هفته کتاب و کتاب خوانی را با همکاری همه کسانی که این سال ها در زمینه کتاب و کتابخوانی پویا بوده اند، برگزار شده است.

ابوالقاسم فقیری، هنرمند شیرازی نیز نخست چکیده از زندگی خود را بیان کرد و گفت: سال 1313در کوی لب آب شیراز، زاده و بزرگ شدم.

جایی که هر خانه و کوی به نامی خوانده می شد و خانه ما را خانه معلم ها می خواندند؛ در خانه ما شاید خیلی چیزها نبود، با این همه کتاب بود و از 10 سالگی با کتاب پیوند خوردم و خواندم و نوشتم و امروز 70 سال با کتاب دوست بوده ام.

فقیری خاطرنشان کرد: از سال 1342 به رادیو رفتم و برنامه ای در آنجا داشتم که برای مردم قصه می گفتم قصه هایی که خواهان بسیاری داشتند و 15 سال ادامه یافت.

وی با اشاره به این که از کودکی سروده هایی با خود داشته ام و گاه ترانه می سرودم، ادامه داد: با همه گیری بیماری کرونا و خانه نشین شدن مان، به ترانه گویی روی آوردم.

ابوالقاسم فقیری، ترانه ها و لالایی های ایرانی را برآمد از اندوه و غم دانست و افزود: بیشتر ترانه ها و لالایی ها، که بیشترشان هم یک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از کتاب متل و متلک هایی از فارس در شیراز

رونمایی از کتاب متل و متلک هایی از فارس در شیراز