مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 20:552023-10-31اجتماعي

انتقال توله پلنگ از خراسان به مرکز بازپروری حیات وحش اصفهان


رییس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش، موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: توله پلنگی که در یکی از شهرستان های خراسان رضوی از متخلفی کشف شده بود به مرکز بازپروری و تیمار حیات وحش استان اصفهان منتقل شد.

-  مریم امیدی، رییس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش، موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی حفاظت محیط زیست استان اصفهان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: توله پلنگی که در ماه های گذشته در یکی از شهرستان های خراسان رضوی از متخلفی کشف شده بود و مدتی در باغ وحش وکیل آباد مشهد نگهداری می شد، پس از اتخاذ تمهیدات حفاظتی و رعایت وضعیت بهداشتی و اصول جابجایی گونه های حیات وحش، در تاریخ 2 آبان ماه سال جاری به مرکز بازپروری و تیمار حیات وحش استان اصفهان منتقل شد.

وی افزود: باتوجه به نگهداری این توله پلنگ در باغ وحش وکیل آباد مشهد و عادت کردن حیوان به حضور انسان، فراهم سازی اقدام ها و شرایط لازم در راستای نگهداری این توله پلنگ به صورت طبیعی به دور از حضور انسان ضرورت دارد.

امیدی تصریح کرد: اقدام های کارشناسی و مناسب به این دلیل که موجب بازگشت موفقیت آمیز حیوان به عرصه های طبیعی برای ادامه زندگی در شرایط طبیعی بدون دخالت انسان می شود، بسیار حساس و پیچیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال توله پلنگ از خراسان به مرکز بازپروری حیات وحش اصفهان

انتقال توله پلنگ از خراسان به مرکز بازپروری حیات وحش اصفهان