مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آبان 1402 ساعت 18:352023-10-26اجتماعي

5000 فسیل مهره دار با قدمت میلیون ها سال در مراغه


مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: طی سال های گذشته قریب به 5000 نمونه فسیل مهره دار از سال 1384 تاکنون از سایتهای مختلف حفاری و استخراج و به اولین مرکز تحقیقات دیرشناسی کشور در شهرستان مراغه انتقال یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز،  شهنام اشتری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی عصر در شانزدهمین همایش روز ملی فسیل و دیرین شناسی کشور که در دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز برگزار  شد، از آمادگی پذیرش حفاظت محیط زیست استان برای نگهداری و مطالعه فسیل های بی مهره گان خبرداد.

وی گفت: محیط زیست در راستای حفاظت و  معرفی تاریخ گذشته ایران زمین سالهای سال  با پذیرفتن مسئولیت، در زمینه حفاظت، کاوش و مطالعه فسیل های مهره دار اقدام نموده است.

 اشتری ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست از سال 1353 با عقد قرار داد مطالعه فسیلهای سازند مراغه با دانشگاه کالیفرنیای آمریکا بعنوان  اولین مرکز سیستماتیک سازند مذکور را انجام داده و در سال 1383 با همکاری دانشگاه تبریز به سرپرستی دکتر پور ابریشمی اقدام به مطالعه فاز دوم سیستماتیک در منطقه فسیل مهره دار مراغه نموده است .

اشتری  افزود: از آنجا که سایت فسیلی مراغه  و فسیلهای مهره دار در تاریخ گذشته ایران زمین  از اهمیت ویژه ای برخوردارند ماموریت خطیرحفاظت از این سازند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5000 فسیل مهره دار با قدمت میلیون ها سال در مراغه

5000 فسیل مهره دار با قدمت میلیون ها سال در مراغه