مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 14:202023-10-30اقتصادي

56 میلیارد تومان سود عاید زعفران کاران گیلانی شد


استان گیلان دارای 35 هکتار اراضی زیر کشت زعفران است و از این میزان 140 کیلوگرم محصول زعفران به ارزش اقتصادی 56 میلیارد تومان تولید می شود.

- ایسنا/گیلان رییس جهاد کشاورزی گیلان گفت: استان گیلان دارای 35 هکتار اراضی زیر کشت زعفران است و از این میزان 140 کیلوگرم محصول زعفران به ارزش اقتصادی 56 میلیارد تومان تولید می شود.

صالح محمدی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره برداشت زعفران در گیلان، اظهار کرد: 72 کشاورز گیلانی در شهرستان های سیاهکل، رودبار، املش، رودسر، تالش، رضوانشهر و صومعه سرا به کشت زعفران مشغول هستند و بیشترین سطح زیر کشت مربوط به بخش دیلمان شهرستان سیاهکل است.

وی با اشاره به برنامه توسعه گیاهان دارویی در اراضی شیب دار استان گیلان، افزود: برنامه توسعه کشت گیاهان دارویی در اراضی شیب دار به صورت پایلوت از سال 1387 در چهار شهرستان سیاهکل، املش، رودبار و رودسر آغاز شد و پس از اجرای موفقیت آمیز طرح در سه سال متوالی، به منظور آنالیز محصول تولیدی در آزمایشگاه مرجع در خراسان رضوی سه فاکتور مهم طعم، رنگ و بوی زعفران تولید شده مورد بررسی قرار گرفت و محصول نهایی در بخش دیلمان شهرستان سیاهکل بالاتر از نمونه شاهد قرار گرفت.

محمدی یادآور شد: به منظور گسترش توسعه کشت زعفران، کشت این محصول در قالب مشاغل خانگی گنجانده شده و تا چند سال ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

56 میلیارد تومان سود عاید زعفران کاران گیلانی شد

56 میلیارد تومان سود عاید زعفران کاران گیلانی شد