مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 14:052023-10-28پزشكي

امکان موقعیت یابی جراحات و تومورهای مغزی با سامانه ناوبری جراحی ایرانی


متخصصان یک شرکت دانش بنیان، موفق به تولید سیستم نویگیشن جراحی شده اند که با استفاده از سیستم ردگیری خود می تواند در هر لحظه، موقعیت ابزار جراحی را در تصاویر سی تی اسکن و یا ام آر آی بیمار به جراح نشان دهد تا بتواند اطلاع دقیقی از موقعیت ابزار خود داشته .

- متخصصان یک شرکت دانش بنیان، موفق به تولید سیستم نویگیشن جراحی شده اند که با استفاده از سیستم ردگیری خود می تواند در هر لحظه، موقعیت ابزار جراحی را در تصاویر سی تی اسکن و یا ام آر آی بیمار به جراح نشان دهد تا بتواند اطلاع دقیقی از موقعیت ابزار خود داشته باشد و جراحی را با دقت و آرامش بیشتری انجام دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر علیرضا احمدیان، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان گفت: شرکت ما با به کارگیری فناوری های پیشرفته پردازش و نمایش تصاویر پزشکی توأم با موقعیت یابی بلادرنگ ابزار جراحی، قادر است فرآیندهای جراحی تومورهای مغزی، جراحی های سینوس و قاعده جمجمه، نمونه برداری مغزی و جراحی ستون فقرات را با دقت و اطمینان بالا هدایت کند.

وی با تاکید بر اینکه در جراحی با نویگیشن، علاوه بر مشخص شدن محل دقیق ضایعه درون ساختارهای دستگاه اعصاب مرکزی (مغز و یا نخاع)، به صورت ایمن تر، مسیر جراحی اعصاب می شود، اظهار کرد: نویگیشن جراحی شبیه به GPS موبایل و یا خودرو است و با استفاده از این سیستم رد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان موقعیت یابی جراحات و تومورهای مغزی با سامانه ناوبری جراحی ایرانی

امکان موقعیت یابی جراحات و تومورهای مغزی با سامانه ناوبری جراحی ایرانی