مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 10:102023-11-20اقتصادي

رییس کل بانک مرکزی: با تسلط بر بازار ارز مشکلی در حوزه دخایر ارزی نداریم


رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه مشکلی در زمینه ارز نداریم، گفت: بانک مرکزی تسلط کافی بر بازار ارز کشور دارد و منابع کافی در اختیار داریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت از صبح امروز با حضور رییس کل بانک مرکزی، وزیر ارتباطات، مدیران عامل بانک ها و مسوولان نظام پولی و بانکی کشور در تهران در حال برگزاری است.

در ابتدای این مراسم محمدرضا فرزین، رییس کل بانک مرکزی، اظهار داشت: سیاست قطعی بانک مرکزی تثبیت اقتصاد است و در این زمینه سیاست تثبیت ارزی و تثبیت پولی را در نظر داریم.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی تسلط کافی در بازار ارز دارد، گفت: ما نمی توانیم ذخایر ارزی خود را بیان کنیم، چون دشمن علاوه بر عملیات روانی، عملیات واقعی هم انجام می دهد اما این اطمینان خاطر را می دهیم که هیچ مشکلی از نظر ذخایر ارزی نداریم و بر بازار ارز تسلط کافی داریم .

فرزین به تفاهم روز گذشته بانک مرکزی، وزارت صمت و شهرداری اشاره کرد و گفت: برای خرید خودروهای برقی و تجهیزات مربوطه تفاهم کردیم و منابع لازم را هم برای آن در نظر می گیریم.

رییس کل بانک مرکزی همچنین در مورد تثبیت نرخ رشد نقدینگی گفت: نرخ رشد نقدینگی از حدود 40 درصد به 26 درصد کاهش یافته و سیاست تثبیت در این زمینه را ادامه می دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس کل بانک مرکزی: با تسلط بر بازار ارز مشکلی در حوزه دخایر ارزی نداریم

رییس کل بانک مرکزی: با تسلط بر بازار ارز مشکلی در حوزه دخایر ارزی نداریم