مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آبان 1402 ساعت 12:152023-11-11اقتصادي

مزایای تشکیل پایگاه های مردمی اشتغال


راه اندازی پایگاه های مردمی اشتغال در قالب تعاونی ها گام موثری در ایجاد فرصت های شغلی جدید، درآمدزایی، افزایش رفاه خانوار و مشارکت مردم و افراد جویای کار در عرصه های اقتصاد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، داشتن شغل و کسب درآمد دغدغه ای است که همه افراد به ویژه جوانان در شرایطی که امکان استخدام دولتی وجود ندارد و بازار کار برخی رشته ها مناسب نیست و به افراد ماهر و توانمند بیش از پیش نیاز است، با آن رو به رو هستند.

بی تردید نخستین گام در ریشه کن کردن فقر و بیکاری، اشتغالزایی و انجام مشارکت و فعالیت های جمعی است.

بر همین اساس استفاده از ظرفیت بالقوه محلات، روستاها، مساجد، خیریه ها، شهرداری ها، بسیج سازندگی، بهزیستی، کمیته امداد و دیگر سازمان های مردم نهاد به عنوان پایگاه های مردمی اشتغال در قالب گروه های جهادی و مردمی می تواند نقش سازنده و موثری در حل معضل بیکاری، راه اندازی کسب و کارهای کوچک و خلق فرصت های شغلی برای جوانان، زنان سرپرست خانوار و افراد جویای کار داشته باشد و موجب درآمدزایی، افزایش رفاه و ماندگاری مردم در روستا شود.

با توجه به تاکید دولت به مشارکت مردم در اجرای سیاست های اشتغال در زیست بوم ملی اشتغال به عنوان برنامه محوری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دو خدمت در بخش اشتغال و تولید مورد انتظار است؛ یکی اتصال نیروی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مزایای تشکیل پایگاه های مردمی اشتغال

مزایای تشکیل پایگاه های مردمی اشتغال