مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 11:252023-11-20پزشكي

نقش بارداری و شیردهی در پیشگیری از سرطان ‎ها و بیماری های شایع در زنان


کارشناس سلامت میانسالان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بر خلاف تصور عموم جامعه، گذراندن دوره بارداری و شیردهی برای مادر منافع بی بدیلی دارد و فرزندآوری و فرزندپروری مساوی با از بین رفتن سلامتی مادر نیست.

- ایسنا/همدان کارشناس سلامت میانسالان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بر خلاف تصور عموم جامعه، گذراندن دوره بارداری و شیردهی برای مادر منافع بی بدیلی دارد و فرزندآوری و فرزندپروری مساوی با از بین رفتن سلامتی مادر نیست.

نرگس باباخانی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال های اخیر، پژوهش ها از حقایق بیشتری راجع به این فرآیند طبیعی و مطابق با ساختار خلقت انسان، رونمایی کرده اند، در سال 2020، 2.

3 میلیون زن مبتلا به سرطان پستان و 685 هزار مرگ به خاطر این بیماری در جهان رخ داده و این موضوع سرطان پستان را شایع ترین سرطان در جهان ساخته است.

وی افزود: این در حالیست که سن نخستین بارداری بعد از 30 سال، نداشتن سابقه شیردهی و نداشتن حداقل یک بارداری منجر به تولد، احتمال خطر این سرطان را بالاتر می برد و نسبت سرطان پستان در زنانی که بچه ندارند به زنانی که دو تا و بیشتر بچه دارند، 1.

2 تا 1.

7 برآورد شده است.

باباخانی با بیان اینکه اثر محافظتی بارداری بر روی سرطان پستان تا 10 سال است، مطرح کرد: هر چه نخستین بارداری زود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش بارداری و شیردهی در پیشگیری از سرطان ‎ها و بیماری های شایع در زنان

نقش بارداری و شیردهی در پیشگیری از سرطان ‎ها و بیماری های شایع در زنان