مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 11:412023-10-28اقتصادي

رفع دست انداز های منطقه آزاد «اینچه برون» کُند اما امیدبخش


استان گلستان از منظر بسیاری از شاخصه های توسعه یافتگی در زمره مناطق کم برخوردار کشور تلقی می شود و با وجود بهره مندی از مواهب طبیعی و خدادادی متعدد ، اما به جایگاه واقعی خود در نظام اقتصادی کشور دست نیافته است.

کم برخورداری ها و البته در برخی مواقع محرومیت ها سبب شد تا از اوایل دهه 90، مدیران و بزرگان استان گلستان درصدد بهره مندی از جایگاه ژئوپلتیکی یا جغرافیای سیاسی گلستان بیفتند.

واقع شدن در کریدور ارتباطی ایران به کشور های مشترک منافع و البته استقرار گمرک با سابقه بیش از سه دهه، در منطقه اینچه برون سبب شد تا تلنگر شکل گیری منطقه آزاد اینچه برون در سال 94 زده شود.

همجواری با بازار پررونق اتحادیه اوراسیا، متشکل از بلوک اقتصادی ارمنستان، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان و بلاروس با جمعیت تقریبی 183 میلیون نفر و همچنین برخورداری از راه های ارتباطی مناسب، نزدیکی به فرودگاه بین المللی گرگان و بندر و اسکله چند شهر ساحلی گلستان و دیگر زیرساخت های موجود اث بخشی و رونق اقتصادی مطلوبی، ناشی از عملیاتی شدن منطقه آزاد اینچه برون را در اذهان تداعی کند.

بزرگان و زعمای گلستان به این نتیجه رسیدند که با حمایت و پشتیبانی همه جانبه ادارات و نهادها و البته با حذف قوانین و مقرارت زائد و دست و پاگیر و کوتاه کردن فرایند بروکراسی اداری، اینچه برو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع دست انداز های منطقه آزاد «اینچه برون» کُند اما امیدبخش

رفع دست انداز های منطقه آزاد «اینچه برون» کُند اما امیدبخش