مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آبان 1402 ساعت 08:502023-10-26سياسي

ورود 15میلیون پرونده به فرآیند دادرسی در سال/ «دادگاهای صلح» آغاز به کار می کنند


رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه، گفت: در قانون جدید که به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان رسیده و به زودی ابلاغ و اجرا می شود، تاسیس جدیدی به نام «دادگاه صلح» در کنار شوراهای حل اختلاف وجود دارد.

- ورود 15میلیون پرونده به فرآیند دادرسی در سال/ دادگاهای صلح آغاز به کار می کنند رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه، گفت: در قانون جدید که به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان رسیده و به زودی ابلاغ و اجرا می شود، تاسیس جدیدی به نام دادگاه صلح در کنار شوراهای حل اختلاف وجود دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از قوه قضاییه، حجت الاسلام هادی صادقی رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه با حضور در برنامه تلویزیونی صف اول درباره اقدامات این مرکز جهت بهره مندی از ظرفیت های مردمی در حل اختلاف دعاوی و شکایت ها، گفت: درباره حل اختلافات، روش های مختلفی وجود دارد و آخرین روش، روش قضایی است.

قبل از روش قضایی، دادگاه و رأی قاضی، روش های دیگری همچون مذاکره طرفین اختلاف، میانجی گری واسطه هایی که اعتبار و احترام دارند، روش داوری، میانجی گری حرفه ای در امور کیفری و شوراهای حل اختلاف در حال انجام است.

وی با بیان اینکه شوراهای حل اختلاف حدود 21 سال پیش تشکیل شدند و ما در آستانه سالگرد تاسیس آن در هجدهم آبان ماه هستیم، اظهار کرد: شوراهای حل اختلاف از ابتک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود 15میلیون پرونده به فرآیند دادرسی در سال/ «دادگاهای صلح» آغاز به کار می کنند

ورود 15میلیون پرونده به فرآیند دادرسی در سال/ «دادگاهای صلح» آغاز به کار می کنند