مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 15:052023-10-25اقتصادي

نسخه علاج صنعت خودروسازی چیست؟


کارشناس صنعت خودرو با اشاره به مشکلات فعلی صنعت خودرو گفت: لغو قیمت گذاری دستوری، خصوصی سازی واقعی و سپس مطالبه گری دولت، سه گام اساسی به منظور بهبود وضعیت این صنعت به شمار می رود.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - مهر نوشت: امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو، در رابطه با نارضایتی مصرف کنندگان از قیمت خودرو توضیح داد: در حال حاضر پژو پارس معمولی در بازار آزاد 500 میلیون تومان فروخته می شود درحالی که قیمت کارخانه این خودرو 300 میلیون تومان است؛ بنابراین نارضایتی از قیمت خودروسازی ها اتفاق بعیدی است؛ ولی معمولاً افرادی که از بازار آزاد خودرو تهیه می کنند از قیمت خودروها شکایت می کنند.

کاکایی تصریح کرد: متأسفانه در 5 سال گذشته با وجود اینکه دو دولت و مجلس مختلف بر سر کار آمدند اما اقدامات مربوط به قیمت گذاری خودروها بنا بر این فرضیه انجام می شود که اگر قیمت خودرو در کارخانه ثابت نگه داشته شود، قیمت بازار هم ثابت باقی می ماند؛ این در حالی است که در عمل قیمت خودرو در بازار آزاد با قیمت دلار بالا و پایین می شود.

قیمت گذاری دستوری خودرو غلط است این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه قیمت گذاری دستوری خودرو کاملاً اشتباه است، گفت: این اقدام منجر به آسیب دیدن تولید داخلی، زیان ده شدن آن، کاهش کیفیت محصولات و همچنین پایین آمدن ارزش آفرینی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسخه علاج صنعت خودروسازی چیست؟

نسخه علاج صنعت خودروسازی چیست؟