مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آبان 1402 ساعت 15:202023-11-11اقتصادي

افزایش فرونشست در نزدیک شهر کرمان


مکانی فرونشست شهر کرمان از سوی محققان سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدن نشان می دهد که پیشینه فرونشست 13 سانتی متر و بیشترین میزان این پدیده در نزدیکی شهر است.

- نتایج بررسی رفتار زمانی-مکانی فرونشست شهر کرمان از سوی محققان سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدن نشان می دهد که پیشینه فرونشست 13 سانتی متر و بیشترین میزان این پدیده در نزدیکی شهر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مه آسا روستا، کارشناس ارشد دفتر بررسی مخاطرات زمین شناسی، زیست محیطی و مهندسی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با بیان این که فرونشست زمین در دشت های کشور با روش های مختلفی، بررسی و نتایج آن گزارش و ارائه شده است، گفت: علت اصلی فرونشست برداشت بی رویه از آب های زیرزمینی است.

به گفته وی متاسفانه فرونشست به برخی از شهرها از جمله اصفهان و جنوب غرب تهران رسیده و این زنگ خطری است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ زیرا شریان های حیاتی تحت ریسک قرار خواهند گرفت.

روستا خاطرنشان کرد: رفتار زمانی- مکانی فرونشست شهر کرمان با استفاده از تداخل سنجی رادار و دو الگوریتم خط مبنای کوتاه و پراکنش کننده های ثابت مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است.

کارشناس ارشد دفتر بررسی مخاطرات زمین شناسی، زیست محیطی و مهندسی سازمان زمین شناسی با بیان اینکه در این مطالعه 37 تصویر از ماهواره Sentin


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش فرونشست در نزدیک شهر کرمان

افزایش فرونشست در نزدیک شهر کرمان