مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 08:252023-11-20پزشكي

استفاده از گوشی قبل از خواب چه بلایی سر بدن می آورد؟


عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی گفت: افرادی که تا پاسی از شب از وسایل دیجیتال مثل تلفن همراه استفاده افراطی دارند، مقدار زیادی از نور آبی این وسایل را دریافت می کنند که باعث بروز اختلالات خواب، - ایسنا/البرز عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی گفت: افرادی که تا پاسی از شب از وسایل دیجیتال مثل تلفن همراه استفاده افراطی دارند، مقدار زیادی از نور آبی این وسایل را دریافت می کنند که باعث بروز اختلالات خواب، میل به پرخوری و چاقی، اختلالات یادگیری و در درازمدت دیابت و سرطان ها خواهد شد.

دکتر مریم شیری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: بسیاری از ابزارهای الکترونیکی مثل لپ تاپ، کامپیوتر و کنسول های بازی لامپ های فلورسنت، تلفن های همراه حتی چراغ های خیابان و تلویزیون و بسیاری از وسایل دیگر دارای نور آبی (Blue light ) هستند.

طول موج نورهای آبی بین 450 تا 495 نانومتر است و در طبیعت هم به مقدار کمی وجود دارند.

قرار گرفتن در مقابل نورهای آبی ابزارهای الکترونیکی و روشنایی روی ساعت بیولوژیک و ریتم شبانه روزی بدن و همچنین روی کیفیت خواب، شرایط روحی، سلامت قلب و عروق می تواند تاثیر بگذارد.

اگر مقدار این نور آبی از حد استاندارد بیشتر باشد، این تاثیر می تواند خیلی منفی بوده، حتی در مقدار زیاد می تواند باعث انواع سرطان ها شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از گوشی قبل از خواب چه بلایی سر بدن می آورد؟

استفاده از گوشی قبل از خواب چه بلایی سر بدن می آورد؟