مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آبان 1402 ساعت 12:252023-11-15اقتصادي

تامین 60 درصدی نیاز به کود فسفاته از تولید داخل


شرکت ملی مس، ستاد اجرایی فرمان امام و بخش خصوصی در اقدامی مشترک برای تولید 60 درصد کود فسفاته توافقنامه همکاری مشترک امضا کردند.

- شرکت ملی مس، ستاد اجرایی فرمان امام و بخش خصوصی در اقدامی مشترک برای تولید 60 درصد کود فسفاته توافقنامه همکاری مشترک امضا کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علیرضا مهاجر - معاون زراعت وزارت جهادکشاورزی - در مراسم امضای تفاهم نامه احداث کارخانه اسید فسفریک شرکت مس ایران برای تأمین خوراک واحد کود شیمیایی ستاد اجرایی فرمان امام با خوراک دهی سالانه 500 هزار تن اظهار کرد: کود فسفاته از عناصر لازم برای تغذیه خاک در جهت تولید بیشتر و افزایش بهره وری است.

تاکنون بیش از 80 درصد کود فسفاته کشور از طریق واردات تامین می شد که با انعقاد این توافقنامه و احداث کارخانه 500 هزار تنی به همت ستاد اجرایی فرمان امام، شرکت ملی صنایع مس، صندوق جهش تولید در دیم زار وزارت جهادکشاورزی و بخش خصوصی، 60 درصد نیاز به این نهاده کشاورزی از تولید داخل تامین می شود.

وی افزود: بر اساس آمار موسسه تحقیقات خاک و آب کشور، خاک اراضی کشاورزی برای تأمین نیاز فعلی ایران به یک میلیون و 400 هزار تن کود فسفاته نیاز دارد و به طور مشخص با انجام این پروژه از خروج 500 میلیون دلار جلوگیری می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین 60 درصدی نیاز به کود فسفاته از تولید داخل

تامین 60 درصدی نیاز به کود فسفاته از تولید داخل