مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آبان 1402 ساعت 12:352023-10-29اقتصادي

22 معدن مس در خراسان جنوبی فعال است


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: 29 معدن مس در استان وجود دارد که 22 معدن از این تعداد فعال است و 582 نفر در آنها مشغول به کار هستند.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: 29 معدن مس در استان وجود دارد که 22 معدن از این تعداد فعال است و 582 نفر در آنها مشغول به کار هستند.

احمد آریافر، امروز یکشنبه 7 آبان به رسانه های گروهی گفت: این معادن بیش از 31 میلیون تن ذخیره قطعی دارند و سرمایه گذاری اولیه در آنها یک هزار و 168 میلیارد ریال است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون 165 هزار و 626 تن کانسنگ مس از این معادن برداشت شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین 2 واحد فرآوری مس جوار معدن در قلعه زری خوسف و معدن دزوکی قاینات به صورت تولید کنسانتره و کاتد فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه 2 واحد فرآوری مس چاه پلوند و مس کوه خیری نیز در مرحله تکمیل هستند، افزود: واحد تولید مس کاتدی در سربیشه نیز تیر امسال با ظرفیت تولید سالانه 100 تن به بهره برداری رسید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی یادآور شد: بیشترین تعداد معادن مس خراسان جنوبی به ترتیب در شهرستان های قاینات، نهبندان و سربیشه قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

22 معدن مس در خراسان جنوبی فعال است

22 معدن مس در خراسان جنوبی فعال است