مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 11:202023-10-24پزشكي

توزیع رایگان قرص ویتامینD در مازندران


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به اجرای پویش مصرف ماهانه ویتامین D در استان اشاره کرد و گفت: افراد می توانند اول هر ماه با مراجعه به خانه بهداشت شهری و روستایی قرص ویتامین D را به صورت رایگان دریافت کنند.

- دکترعباس علی پور در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: با جبران کمبود ویتامینD نباید این مکمل را به صورت خودسرانه قطع شود؛ لازم است با مراجعه به پزشک میزان دوز دریافتی تعیین شود.

وی با اعلام اینکه سن پوکی استخوان در ایران به زیر 30 سال رسیده است، اظهار کرد: اگر مواظب نباشیم آسیب های ناشی از کمبود ویتامین D به شکل جدی تر خود را نشان می دهد و عوارض سنگینی را برای خانوارها به همراه خواهد داشت.

این مسئول با اعلام اینکه افراد تحت پوشش تمام مراکز بهداشتی و درمانی می توانند هر ماه قرص ویتامین D را به صورت رایگان دریافت کنند، تصریح کرد: با این اقدام جلوی بیماری هایی که به دلیل کمبود ویتامین D ایجاد می شود گرفته خواهد شد.

دکتر علیپور با اعلام اینکه یکی از عوارض مهم ناشی از کمبود ویتامین D پوکی استخوان است، خاطرنشان کرد: بنا بر آمار بنیاد بین المللی پوکی استخوان، 1 نفر از هر 3 زن بالای 50 سال و 1 نفر از هر 5 مرد در سراسر دنیا در طول زندگی خود شکستگی های ناشی از پوکی استخوان را تجربه خواهند کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع رایگان قرص ویتامینD در مازندران

توزیع رایگان قرص ویتامینD در مازندران