مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آبان 1402 ساعت 11:562023-10-29اقتصادي

پیش بینی برداشت 16 هزار تنی زیتون در سال نَیاور زیتون کاران گیلانی


خبرگزاری فارس، حمیدرضا دنیادیده: زیتون یکی از محصولات استراتژیک استان گیلان است و شهرستان رودبار با قدمت چندین هزارساله قطب تولید زیتون کشور بوده و یکی از افتخارات استان گیلان ایجاد بازارچه فروش محصولات زیتون در رودبار است.

  سازمان جهاد کشاورزی برنامه هایی را برای توسعه باغ های زیتون در دست اقدام دارد چراکه زیتون محصولی ارزآور و چرخه مالی شهرستان رودبار به این محصول متکی است.

  برداشت محصول روغنی زیتون از سطح باغات شهرستان رودبار آغازشده و بنا بر پیش بینی سازمان جهاد کشاورزی، امسال پیش بینی می شود 40 درصد محصول زیتون به صورت روغنی و 60 درصد به صورت کنسروی برداشت شود.

    فعالیت 22 هزار بهره بردار باغ های زیتون گیلان  صالح محمدی رییس جهاد کشاورزی گیلان در گفت وگو با خبرنگار فارس اعلام کرد که در استان گیلان بالغ بر 22 هزار بهره بردار در حال تولید زیتون هستند و 10 کارخانه روغن کشی با ظرفیت 24 هزار تن به صورت صنعتی در گیلان فعال است و بالغ بر 100 واحد به صورت سنتی و نیمه سنتی و مدرن به تولید، فرآوری و بسته بندی محصول زیتون می پردازند.

  خوشبختانه زنجیره کامل تولید محصول زیتون در شهرستان رودبار شکل گرفته و این چرخه کامل است و آن طور که رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز مطرح کرده، برنامه این سازمان فراهم آوردن شرایط برای تولید رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 16 هزار تنی زیتون در سال نَیاور زیتون کاران گیلانی

پیش بینی برداشت 16 هزار تنی زیتون در سال نَیاور زیتون کاران گیلانی