مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 08:352023-11-12اقتصادي

حقوقِ نیم بند معلولانی که معوق می شود!


طبق مصوبه ‎ی مجلس، امسال مستمری مددجویان باید 40 درصد افزایش پیدا می کرد، اما 5 ماه ابتدای سال این مستمری تنها 20 درصد افزایش پیدا کرده است و هنوز خبری از پرداختِ مابه التفاوتِ این 40 درصد برای 5 ماه ابتدایی سال نیست.

- خواسته ی معلولان به طور کلی اجرای مواد قانون حمایت از معلولان مندرج در ردیف سازمان بهزیستی کشور در قانون بودجه سال 1402 است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایلنا، طبق مصوبه ‎ی مجلس، امسال مستمری مددجویان باید 40 درصد افزایش پیدا می کرد، اما 5 ماه ابتدای سال این مستمری تنها 20 درصد افزایش پیدا کرده است و هنوز خبری از پرداختِ مابه التفاوتِ این 40 درصد برای 5 ماه ابتدایی سال نیست.

وزیر کار نیز در آخرین مصاحبه اش در جمع خبرنگاران در موردِ پرداختِ این مابه التفاوت موضوع را نیازمندِ بررسی بیشتر دانست و گفت: در مورد موضوع معوقات نیز به محض تأمین اعتبار تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

در حال پیگیری هستیم.

   همچنین سال گذشته دولت ردیفِ جداگانه ی الزام آورِ این قانون را در بودجه ی سال جاری حذف کرد.

یعنی اگر تا پیش از این افراد دارای معلولیت بابتِ کمبودِ بودجه ی اختصاص یافته به این قانون اعتراض می کردند، از سال جاری یک پله هم عقب تر رفته اند و به اصلِ حضور این ردیف در برنامه بودجه اعتراض دارند! بهروز مروتی (فعال حقوق معلولان) در اعتراض به مسک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حقوقِ نیم بند معلولانی که معوق می شود!

حقوقِ نیم بند معلولانی که معوق می شود!