مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 18:552023-11-05بين الملل

علاقه مندی افغانستان برای استفاده از مسیرهای ترانزیتی ایران


معاون نخست وزیر دولت سرپرستی افغانستان در دیدار با امیرعبداللهیان گفت: علاقه مندیم روابط تجاری خارجی خود را از مسیرهای ترانزیتی ایران افزایش داده و از ظرفیت های چابهار و بندرعباس برای صادرات و واردات استفاده کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ملاعبدالغنی برادر معاون نخست وزیر دولت سرپرستی افغانستان در امور اقتصادی که در رأس یک هیأت عالی اقتصادی به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، امروژ (یکشنبه) 14 آبان ماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به جایگاه مهم افغانستان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و با ابراز خرسندی نسبت به خروج اشغالگران آمریکایی از خاک این کشور که طی سالیان طولانی مصایب بزرگی برای ملت افغانستان رقم زده اند گفت: استقلال و توسعه افغانستان، آسایش و رفاه مردم و ثبات و امنیت این کشور برای جمهوری اسلامی بسیار حائز اهمیت است.

رییس دستگاه دیپلماسی افزود: جمهوری اسلامی ایران مصمم است در سایه مناسبات همسایگی به عبور افغانستان از شرایط کنونی کمک کند.

وزیر امور خارجه با اشاره به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه و کرانه غربی تحت حمایت تمام عیار آمریکا گفت: مواضع افغانستان در خصوص ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علاقه مندی افغانستان برای استفاده از مسیرهای ترانزیتی ایران

علاقه مندی افغانستان برای استفاده از مسیرهای ترانزیتی ایران