مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 18:202023-11-12پزشكي

کدام ماسک ها آلودگی هوا را کنترل می کنند؟


در شرایط آلودگی هوا باید از ماسک های N95 استفاده شود؛ این ماسک بهترین ماسکی است که می تواند در کنترل آلودگی هوا کمک کننده باشد.

-  یک فوق تخصص ریه، آسم و آلرژی با اشاره به تبعات آلودگی هوا، گفت: آلودگی هوا تنها موجب بروز مشکلات تنفسی نمی شود بلکه در دراز مدت موجب بروز بسیاری از بیماری ها در ارگان های دیگر و حتی موجب تشدید بیماری ها می شود.

  حانیه راجی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت آلودگی هوا و موثر نبودن ماسک های معمولی در جلوگیری از بروز مشکلات تنفسی اظهار کرد: آلودگی هوا شامل ترکیبات مختلفی از جمله ذرات غبار با سایزهای مختلف، آلاینده های شیمیایی و گرده های گیاهان است و استفاده از ماسک های معمولی در برابر این آلودگی ها، چندان کمک کننده نیست.

  وی افزود: در شرایط آلودگی هوا باید از ماسک های N95 استفاده شود؛ این ماسک بهترین ماسکی است که می تواند در کنترل آلودگی هوا کمک کننده باشد.

  عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: توصیه می شود مردم در شرایط آلودگی هوا در منزل بمانند و درها و پنجره ها را ببندند و در معرض آلودگی هوا قرار نگیرند اما اگر فردی مجبور است از منزل خارج شود باید از ماسک N95 استفاده کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام ماسک ها آلودگی هوا را کنترل می کنند؟

کدام ماسک ها آلودگی هوا را کنترل می کنند؟