مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 07:352023-11-06اقتصادي

تجهیز 52 درصد از مزارع چغندرقند آذربایجان غربی به سیستم آبیاری نوین


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سطح زیر کشت چغندر قند استان 30 هزار و 600 هکتار است که 52 درصد از اراضی مجهز به سیستم آبیاری نوین از جمله بارانی و نوار تیپ است.

- ایسنا/آذربایجان غربی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سطح زیر کشت چغندر قند استان 30 هزار و 600 هکتار است که 52 درصد از اراضی مجهز به سیستم آبیاری نوین از جمله بارانی و نوار تیپ است.

علی دیانتی در گفت و گو با ایسنا افزود: در راستای تغییر الگوی کشت و کاهش مصرف آب اجرای پروژه کشت متراکم (50 در 25) در سطح 395 هکتار و اجرای روش کشت (60 در40) در سطح 610 هکتار در مجموع با بیش از هزار هکتار در دست اجرا است.

وی با اشاره به کشت نشایی در سطح 10 هکتار، ادامه داد: از مجموع 30 هزار و 600 هکتاراز اراضی تحت کشت نیز آبیاری تیپ در مزارع چغندرقند در سطح 980 هکتار اجرا می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به مسایل ومشکلات این حوزه، گفت: محدودیت منابع آبی بخصوص در اراضی حوضه آبریز دریاچه ارومیه، بالارفتن قیمت تمام نهاده ها وهزینه کارگرو ماشین آلات از جمله این مشکلات است.

دیانتی درباره اهداف وبرنامه ها گفت: توسعه کشت در شمال استان، تغییر سیستم آبیاری از روش بارانی به تیپ، با ارائه تسهیلات و یا پرداخت یارانه به کشاورزان ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجهیز 52 درصد از مزارع چغندرقند آذربایجان غربی به سیستم آبیاری نوین

تجهیز 52 درصد از مزارع چغندرقند آذربایجان غربی به سیستم آبیاری نوین