مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 09:052023-10-25پزشكي

گیلان تنها استان فاقد مگاهاسپیتال در کشور است


رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کمبود تخت های درمانی در استان به ویژه شهر رشت گفت: گیلان تنها استان فاقد مگاهاسپیتال در کشور است و احداث آن در استان از ضروریات می باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، محمدتقی آشوبی رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبح امروز در نشست شورای سلامت گیلان در تالار الغدیر استانداری در تشریح تفضیلی وضعیت نظام سلامت گیلان اظهار کرد: حدود 18 هزار نفر در دانشگاه علوم پزشکی گیلان مسئولیت رسیدن خدمات سلامت به مردم استان را بر عهده دارند.

  وی از وجود سه هزار و 677 تخت مصوب دانشگاهی در گیلان خبر داد و افزود: از این تخت ها 2 هزار و 866 تخت فعال هستند.

  رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تعداد تخت مصوب غیردانشگاهی را نیز یک هزار و 260 تخت برشمرد و گفت: مجموعاً یک هزار و 282 تخت نیز در بخش خصوصی فعال است و به مردم خدمت می کند.

  آشوبی با اشاره به فعالیت 512 عضو هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد: این اعضای هیئت علمی در هشت دانشکده و جهت رسیدن خدمات آموزشی به بیش از پنج هزار و 760 دانشجو فعالیت های آموزشی خود را دنبال می کنند.

  وی همچنین تعداد مراکز و پایگاه های اورژانس شهری را 36، تعداد مراکز و پایگاه های اورژانس جاده ای را 48، تعداد مراکز و پایگاه های اورژانس موتوری را هشت دستگاه و در بخش اورژانس هوایی از ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیلان تنها استان فاقد مگاهاسپیتال در کشور است

گیلان تنها استان فاقد مگاهاسپیتال در کشور است