مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 14:052023-11-12سياسي

نخبگان علمی جهان از ظلم علیه مردم غزه بی تفاوت عبور نمی کنند


شرکت کنندگان در همایش «ائتلاف جهانی علیه آپارتاید علمی» در بیانیه ای تأکید کردند که نخبگان علمی جهان نمی توانند از بی عدالتی علیه ملت مظلوم غزه بی تفاوت عبور کنند.

- به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، همایش ائتلاف جهانی علیه آپارتاید علمی، صلح، عدالت، امنیت و سلامت جهانی امروز با حضور محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران، داود عامری دبیرکل مجمع صلح جهانی و رییس همایش و جمعی از اساتید دانشگاه ها و کارشناسان حوزه علمی در سالن شهید سلیمانی این دانشگاه برگزار شد.

در بیانیه پایانی این همایش آمده است: یکی از غیرانسانی ترین تبعیض ها در جهان اعمال آپارتاید علمی بین انسان ها و جوامع مختلف است؛ زیرا رشد دانش و فناوری در جهان مدیون تمام جوامع است اگرچه ممکن است در نوع ایفای نقش ملت ها با همدیگر تفاوت هایی باشد.

آپارتاید علمی، مسیر توسعه دانش را که می تواند جهانی امن برای فرزندان نوع بشر فراهم سازد، دچار مخاطره می کند و از ساخته شدن جهانی سالم برای زیستن انسان و محیط سعادت بشر برای انسان در این سیاره آبی با او، به مقابله بر می خیزد.

در ادامه این بیانیه، شرکت کنندگان تأکید کردند: از آنجا که توسعه علم در جهان مدیون همه جوامع است لذا اعمال تحریم و آپارتاید علمی را می توان ناعادلانه ناجوانمردانه ترین و غیراخلاقی ترین رفتار در این حو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخبگان علمی جهان از ظلم علیه مردم غزه بی تفاوت عبور نمی کنند

نخبگان علمی جهان از ظلم علیه مردم غزه بی تفاوت عبور نمی کنند