مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آبان 1402 ساعت 11:102023-11-11اقتصادي

بازدید بیش از 2.5 میلیون نفر از مراکز تفریحی و توریستی آذربایجان غربی


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در 7 ماهه امسال، بیش از دو میلیون و 565 هزار نفر از مراکز تفریحی و توریستی استان بازدید کردند، - ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در 7 ماهه امسال، بیش از دو میلیون و 565 هزار نفر از مراکز تفریحی و توریستی استان بازدید کردند، گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، میزان بازدید از مراکز تفریحی و توریستی استان، رشد 14 درصدی دارد.

مرتضی صفری در گفت و گو با ایسنا تصریح کرد: طی بازه زمانی فوق، 567 هزار و 565 نفر از موزه و اماکن تاریخی استان بازدید کردند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته، 408 هزار و 152 نفر بود که رشد 28 درصدی را در این حوزه شاهدیم.

صفری با بیان اینکه در آذربایجان غربی یک هزار و 770 اثر ثبت ملی وجود دارد، تصریح کرد: این استان با داشتن 5 اثر ثبت جهانی از جمله اثر ثبت جهانی قره کلیسا چالدران تخت سلیمان تکاب، کلیسای زور زور ماکو، آیین مذهبی بادراک و کاروانسرای شاه عباسی قطور خوی از جمله استان های غنی کشور از حیث داشتن بیشترین اثر ثبت جهانی است.

وی اظهار کرد: توسعه و رونق گردشگری نیازمند فراهم کردن شرایط و امکانات از جمله تقویت زیرساخت ها از جمله ساخت جاده، برقراری پرواز داخلی و خارجی، راه اندا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازدید بیش از 2.5 میلیون نفر از مراکز تفریحی و توریستی آذربایجان غربی

بازدید بیش از 2.5 میلیون نفر از مراکز تفریحی و توریستی آذربایجان غربی