مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 12:152023-11-01اقتصادي

کشت زعفران در 35 هکتار از اراضی کشاورزی گیلان


رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره وجود بیش از 30 هکتار اراضی زیرکشت زعفران گفت: گیلان دارای 35 هکتار اراضی زیر کشت زعفران است و از این میزان 140 کیلو گرم محصول زعفران به ارزش اقتصادی 56 میلیارد ریال تولید می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، صالح محمدی رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از باغات زعفران در صومعه سرا و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کاشت زعفران یکی از مشاغل پردرآمد حوزه کشاورزی در این استان است، اظهار کرد: زعفران کشت شده در گیلان یکی از با کیفیت ترین زعفران های کشور  و منطقه است.

وی با اشاره وجود بیش از 30 هکتار اراضی زیرکشت زعفران در گیلان گفت: گیلان دارای 35 هکتار اراضی زیر کشت زعفران است و از این میزان 140 کیلو گرم محصول زعفران به ارزش اقتصادی 56 میلیارد ریال تولید می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، شهرستان سیاهکل را قطب تولید زعفران در این استان معرفی کرد و افزود: 72 کشاورز گیلانی در شهرستان های سیاهکل، رودبار، املش، رودسر، تالش، رضوانشهر و صومعه سرا به کشت زعفران مشغول هستند و بیشترین سطح زیر کشت مربوط به بخش دیلمان شهرستان سیاهکل است.

محمدی با تاکید بر لزوم توجه به توسعه کاشت گیاهان دارویی در گیلان تصریح کرد: برنامه توسعه کشت گیاهان دارویی در اراضی شیب دار به صورت پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت زعفران در 35 هکتار از اراضی کشاورزی گیلان

کشت زعفران در 35 هکتار از اراضی کشاورزی گیلان